reklama

Plakať za chlapcami z geta

Odišla 204, poslednýkrát som im zakývala. Mandarinka sa pozrela na mňa a obidve sme vedeli, že ich už možno nikdy neuvidíme. Chlapci z geta, ťažkí týpci,ktorí po pár minútach s nami povedali, že idú domov, nech im zavoláme taxíka. Po siedmich dňoch kývali a tvárili sa, že neplačú, len im zo studeného počasia slzia oči.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mala by som sa učiť, mala by som čítať, ale nemôžem prestať myslieť na všetko, čo bolo za posledný týždeň. Na zhrozenie, ktoré ma prepadlo, keď som ich uvidela, na to, že som sama v sebe v duchu nadávala, prečo som sa na toto dala. Na to, ako tí malí teroristi odmietli vo všetkom spolupracovať, ako sa chystali každých päť minút domov a udžalo ich len to, že im vedúci skupiny nedali peniaze na letenky.

Každý deň počúvať sťažnosti recepčnej, SBS-chlapíka, čašníka, nech si s tými Džingizchánmi niečo robíme, lebo to nie je normálne. Každý deň im vysvetľlovať, že robíme, čo môžeme, ale sú to problémové deti, niektoré si už odsedeli nejaký ten čas v pasťáku, aj keď majú maximálne 16.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tej base som sa niekedy videla aj ja. Keď sa rozhodli, že počas voľna vyrážajú s nami do mesta. Hodila som vydesený pohľad na ich vedúceho, ktorý ma upokojil: "Len choď,tu je moje číslo, ak sa niečo stane, len volaj, ja si ich ukľudním." Pomaly som preglgla a súhlasila.

Zmena 

Po prvých dvoch dňoch sa asi stal zázrak. Trochu mi to pripomenulo malé Romáčky, ktoré má prvý deň odbili tým, že Gadžibabu nechcú, nech idem niekam. 

Ideme spolu pešo a Tyno mi rozpráva lámanou angličtino-nemčino-srbčino-cigánčinou. O Berlíne, o tom, aké je to iné. Pre istotu idem na moste pri kraji, keby náhodou chcel skočiť. (Teraz mi to príde hlúpe, ale čakala som to najhoršie.) Vraví mi o tatovi, ako prestal jesť bravčové a robiť iné veci, aby si mohol vziať mamu. Tato je kresťan, mama moslimka. Keď bude mať 18, chcel by ísť do Srbska, ale bojí sa. "Vieš, teraz nie je vojna, ale čo keď bude? Musel by som fight, fight. Nechcem." Usmejem sa - práve o ňom nám na začiatku povedali, že mu treba dať veľa voľna. Ak zo seba nedostane všetku energiu, býva agresívny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V Auparku všetci niekam odbehnú. Snažím sa ich zavolať naspäť, kašlú na mňa. Až potom si všimnem muža, ktorý ťahá ženu, kričí na ňu, ľudia stoja okolo a nič nerobia. Chalani volajú ochranku. Možno kradla, možno bol na vine ten chlapík. Teraz mi je to jedno. Som na nich hrdá, že si to všimli a niečo s tým robili.

V buse si sadne za nami jeden z terosistov. Povie, že nás má rád a že sa mu tu páči. Od prekvapenia sa mi nezavrú ústa. "You like me?" Samozrejme, že hej.

Do noci sa o nich rozprávame. Arsim mi neverí, že aj ich chalani môžu byť zlatí. Burh ma objíme, a každému sa chváli, že som jeho nová priateľka. Nevadí, že som o osem rokov staršia:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No, no, plakať

Každý deň mi je lepšie a lepšie, aj keď spíme stále menej. Posledný večer sa snažíme zhodnotiť si, ako sa nám všetkým páčilo.

Nedá sa prestať plakať. A to som si na začiatku vravela, ako sa budem tešiť, keď už budú odchádzať. Burh ma objíme, utiera mi slzy, vraj "Ma girlfriend no,no plakať." Objíma ma, dostanem veľa pusiniek. Nepomáha to, plačem stále viac. Tyno sa dokola pýta: "You miss me?" Keď pomedzi slzy prikývnem, povie, že aj on nás všetkých, že nás má rád.

Posledná spávu, ktorú mám od jedného ich vedúceho: Malí teroristi prešli ček-inom, čakáme na lietadlo. Všetkých pozdravujú, majú vás radi, páčilo sa im. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Byť doma

Ráno ma zobudí esemeska. Píše Dada, bola na doske a cestou domov plakala. Vraj kedy pôjdeme do Berlína. Dúfam, že skoro.

Teraz ma nenapadne nič iné, len poďakovať. Milošk:o)-vižene s obrovským srdcom a veľa ďalším ľuďom, že mi urobili bohatším môj život.

zuzana michalcová

zuzana michalcová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre niekoho obyčajná, pre niekoho výnimočná. Naivná optimistka milujúca ľudí, vôňu pokosenej trávy, letný dážď, knihy a čokoládu... Zoznam autorových rubrík:  Škola, druhý domov:)Aj takto to bývaVšetky "moje" detiĽudia môjho životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu