reklama

Genocída, potraty a nálepky

Pondelok pred rektorátom Trnavskej univerzity: „Prepáčte, ale chcela by som si ísť kúpiť knihu. Ako mám prejsť, keď tu máte rozložené svoje, s prepáčením, hlúposti?“ Obchádzam všetky tie ich rozložené fotografie a tajne dúfam, že o päť minút tam nebudú. „Slečna, nech sa páči, letáčik!“ „Ďakujem, nechcem.“ „Tak nálepočku.“ „Nech vás ani nenapadne!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

Streda pred Pedagogickou fakultou Trnavskej univerzity:  

"Slečny, pozrite si našu výstavu. Páči, nejaké informácie. Aj nálepočku!"

"Už ste to na mňa skúšali v pondelok!"

"Môžeme o tom diskutovať, zjavne máte odlišný názor. Vypočujte si moje argumenty a možno ho zmeníte."

Nie je o čom rozprávať.

Keby ste rozmýšľali aj nad ľuďmi, ktorí chodia okolo a zdvíha sa im žalúdok, možno by ste to pochopili. Keby ste si uvedomili, že hlavný z kresťanských princípov hovorí o tom, že máme milovať blížnych, asi to znamená aj brať ohľad na ich city.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj trojročné dieťa pochopí, o čo ide. Šanca, že po náhodnej exkurzii popri vašich fotografiách sa dnes malé dievčatko raz v budúcnosti nerozhodne pre potrat je asi taká veľká, že bude odmietať násilie, keď mu budeme denne púšťať filmy, kde sa prelejú litre krvi. 

Šanca, že oslovíte ženy, ktoré viackrát samovoľne portatili, je úplne nulová. Ani letáčiky, ani "nálepočky" a ani to, keby ste skákali na vlastných mihalniciach, nezmení môj názor. Ak sa mám oprieť o často používanú kresťanskú terminológiu, Boh nám dal možnosť výberu. Každý si môže vybrať, ako so svojím životom naloží. Som proti vykonaniu potratu na mojom tele. Ale to, čo každý robí sám so sebou, je jeho slobodná voľba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslela som, že vás to časom prestane baviť. Že už za mnou viackrát nepríde moja krpec-sestra a nepovie: "Aha, Zuzi, mltvá bábika či mláďatko!" (jej ekvivalent pre bábo)

Myslela som si, že sa už nestane, že mi zavolá kamarát. Vraj či by sa mohol porozprávať. Je dospelý, úspešný a má troch nenarodených súrodencov. On bol prvý, ktorý prežil. Odchovaný na liekoch, jeho mamka strávila skoro celé tehotenstvo v nemocnici. Pre istotu, lebo o ďalšie bábo nechcela prísť. Tak sa skúste vžiť do jej situácie, keď vidí tie vaše fotky. A skúste povzbudiť človeka, ktorý dokola opakuje: "Viem, že je hlúpe sa nad tým zamýšľať, ale mohol som tak skončiť aj ja. A akí by boli?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

viem, že ste práve teraz dosiahli to, čo ste chceli, aj negatívna reklama je reklama. Ale nedalo mi to.

za chrbtom mi ešte znie hlas: "slečna, rád si vypočujem váš názor, ale zamyslite sa, 40 detí denne, genocída, je to horšie ako..."

Aj ja si vypočujem váš názor, ak mi ho nebudete vnucovať takto násilne, ak nebudete používať frázy typu: neárijský - nebiely - nenarodený alebo utýraný v lone matky.

zuzana michalcová

zuzana michalcová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre niekoho obyčajná, pre niekoho výnimočná. Naivná optimistka milujúca ľudí, vôňu pokosenej trávy, letný dážď, knihy a čokoládu... Zoznam autorových rubrík:  Škola, druhý domov:)Aj takto to bývaVšetky "moje" detiĽudia môjho životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu