reklama

Dovolenka s úchylákom

Keď som bola piatačka, učiteľka nám raz oznámila, že spolužiačka Lucka nepríde párkrát do školy, nech sa jej nič nepýtame. Vyzerala vtedy vážne a aj keď sme boli všetci zvedaví, poslúchli sme ju. Po rokoch sa Lucka priznala, že bola na polícii, nielen ona, ale asi štyri ďalšie dievčatá, ktoré cestou do školy obťažoval úchylák. Rodičia sa to dozvedeli asi po pol roku, keď to jedna  nich nevydržala. Nedodržala sľub, že to nikomu nepovie, veď ujo je sused, pozná ho skoro každý a on im len chce dať trošku lásky. Nakoniec sa to uzavrelo, lebo ujo sa dlhodobo lieči na psychiatrii, dnes ale Lucka, keď ho vidí, vždy prejde na druhú stranu ulice a neopustí si poznámku: Úchyl jeden hnusný. Najhoršie na tom bolo to čakanie, v nedeľu večer čakať na pondelok a vedieť, že tam bude zas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Najhoršie je také čakanie, presne tak to bolo minulý týždeň. Vraj sa v okolí našej chaty potuluje nejaký podozrivý týpek, ktorého raz chytili ako si susede pod oknami ... tipnite si čo. Uzavreli sme to so smiechom, veď ten sa musí tak hanbiť, že sa tam v živote neukáže.

V noci ma zobudil krik, zvuk, neviem to presne popísať. Započúvala som sa viac, určite to musí byť jeleň. Zvuk sa ozýval stále bližšie, zmenil sa na medveďa. Tatko vybehol von, nikde ani živej duše. Zrazu nám niekto zaklopal na dvere, chlap zo susednej chaty. Vraj im niekto vylomil dvere a hádzal kamene do okien, vraj je to ten chlap, čo tu behá každú noc a hrá sa na nejaké zviera. Zavolali políciu, prišli, ešte dvakrát sa ozval jeleň, potom na chvíľu stíchol. Policajti prebehli okolie, nikoho nanašli. Vraj majú podozrenie na dvoch, ale najprv ho musia chytiť, aby sa niečo dokázalo. A on sa tu vyzná, orientuje sa v tme a každý týždeň straší nových a nových chatárov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nápadne mi to pripomenulo čakanie, čakanie na to, ako mi o desiatej večer zazvoní telefón, zdvihnem, a počujem dychčanie. Nič viac. Keď ho vypnem, ráno nájdem okolo päťdesiat neprijatých hovorov a smsku: "ty pi.., vies na co ta chcem, ty ku... mala, dostanem ta." Zasmiala som sa, určite si niekto zmýlil číslo, kto by už len mňa mohol otravovať. Druhý deň cestou zo školy som si našla v schránke list, podobného znenia. A potom som už len čakala, o deviatej ma chytil taký ten zlý pocit, keď určite viete, že sa niečo stane. Volal, vypla som telefón a opakovalo rovnaký scenár. Začal volať, keď som bola v škole, počas dňa, hocikedy. Chcela som si to vyriešiť sama, tak som to trpela takmer tri týždne. Dávala si pozor a čakala, kedy mi niekto niečo urobí. Potom to prestalo, ale strach, či sa mi niečo nestane, zostal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som čakala aj teraz, každý večer som sa tešila na to, keď prídu policajti, aby aspoň na chvíľu prestali zvuky jeleňa, medveďa, koňa alebo hocijakého iného zvieraťa. Každé ráno som čakala, čo vonku nájdeme preložené na inú stranu alebo hocijako pozmenené.

Vrátil sa. Sen. Znova som cítila na krku čiesi ruky a potom som sa zobudila na kraji lesa. Zbitá a znásilnená. Strhla som sa zo spánku a potichúčky plakala. O chvíľu sa zobudila sestra. "Snívalo sa mi. Utekali sme pred tým chlapom." "Neboj sa, oni ho chytia a aj keď nie, len sa vyžíva v strašení, nič by neurobil." Snažím sa ju trochu upokojiť, o mňa nejde, som najstaršia, mám zodpovednosť sa o nich postarať. Vracal sa každý večer a po ňom prišiel sen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som doma, konečne sa nebojím, no aj tak by som chcela mať pri sebe niekoho, aby sa mi nič nestalo, aby som mohla v pokoji prespať celú noc. Stále a navždy.

zuzana michalcová

zuzana michalcová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pre niekoho obyčajná, pre niekoho výnimočná. Naivná optimistka milujúca ľudí, vôňu pokosenej trávy, letný dážď, knihy a čokoládu... Zoznam autorových rubrík:  Škola, druhý domov:)Aj takto to bývaVšetky "moje" detiĽudia môjho životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu